Home
Pros
Forum
  • About
  • Register
  • Contact
InboxSent
MembersPros
WatchingStarredHistory
Rathan & Andrea
91 Posts
Rathan & Andrea
91 Posts
Loyal Member

Follow
91PostsMost Active Topics

Rathan & Andrea

Joined 31 March 2009
Loyal Member
10 years10 yearsRathan & AndreaRathan & Andrea posted:
Andrea & Rathan's Atlantique adventure!

Hey guys OMG been sooo long since I've been on this site, sorry to have neglected this thread.
Erin how are you? is your home finished yet ::smile::

12 years12 yearsRathan & AndreaRathan & Andrea posted:
The CARLISLE HOMES & SPECTRA General Information Thread

Thanks for your help on this one Matt much appreciated :)! Construction Manager called me surprisingly and advised what they will do about the nailing thing…

12 years12 yearsRathan & AndreaRathan & Andrea posted:
A & E's Panorama - Settling in... and LOVING it!

WOW! Erin things are progressing fast now! looking great!

12 years12 yearsRathan & AndreaRathan & Andrea posted:
The CARLISLE HOMES & SPECTRA General Information Thread

Thanks for the samples Matt, what we really wanted was square-set finish in the ensuite only due to having tiles all the way up but it was too late when…

12 years12 yearsRathan & AndreaRathan & Andrea posted:
The CARLISLE HOMES & SPECTRA General Information Thread

Wow! Thank you so much Matt :) hope it can be sorted. They started tilling today suposedly hopefully they don't start on the ensuite just yet.…

12 years12 yearsRathan & AndreaRathan & Andrea posted:
The CARLISLE HOMES & SPECTRA General Information Thread

Looking for help please anyone?
Hi All,
After such a great experience so far with CH we seem to have run into some concerning issues with them. they seem to be ignoring…

12 years12 yearsRathan & AndreaRathan & Andrea posted:
Andrea & Rathan's Atlantique adventure!

Yep Oyster Linea it sure is :) we really love it, hoping it will match well with the Splashback it will be in Peppercorn Rent its…

12 years12 yearsRathan & AndreaRathan & Andrea posted:
Andrea & Rathan's Atlantique adventure!

Thanks Homey123! have you signed contracts and everything? when is the expected timeframe for titles? yeah the cuts are great did you include these too? it breaks up the wall…

12 years12 yearsRathan & AndreaRathan & Andrea posted:
A & E's Panorama - Settling in... and LOVING it!

Hey Erin thanks for inviting us for your BBQ :) we had a great time! the weather was perfect for it lol! and the food was…

12 years12 yearsRathan & AndreaRathan & Andrea posted:
Andrea & Rathan's Atlantique adventure!

I know we couldnt believe it either square set wtf lol! makes a big difference wish we put square set everywhere!
yeah timber is actually correct if you look from…

12 years12 yearsRathan & AndreaRathan & Andrea posted:
Andrea & Rathan's Atlantique adventure!

No worries we'll get ice too :) I feel your pain lol its always one delay after another sometimes but it all pays off in the…

12 years12 yearsRathan & AndreaRathan & Andrea posted:
Andrea & Rathan's Atlantique adventure!

It sure is Erin :) yeah we cant wait but with the all the defects we are finding not sure if that's going to be anytime…

12 years12 yearsRathan & AndreaRathan & Andrea posted:
Andrea & Rathan's Atlantique adventure!

Hi Guys,
Been a while since last post thought Id bring you all up to speed with LOADS of photos!
Ok so to cut a long story short we have been having…

12 years12 yearsRathan & AndreaRathan & Andrea posted:
Andrea & Rathan's Atlantique adventure!

LOL thanks for the invite! looking forward to it! by then hopefully u will also have frame too :) fingers crossed lol!

12 years12 yearsRathan & AndreaRathan & Andrea posted:
Andrea & Rathan's Atlantique adventure!

Yeah we tried to think all possible structural changes we need to think of, as these changes cant be modified later.
What colours did you go with miphias? and facade option…

12 years12 yearsRathan & AndreaRathan & Andrea posted:
Andrea & Rathan's Atlantique adventure!

Hey S&P we are at lockup but thinking we will receive the forth invoice end of week.
Sure is was taken on Saturday 24/10. bricks turned out AWSOME! they give…

12 years12 yearsRathan & AndreaRathan & Andrea posted:
Andrea & Rathan's Atlantique adventure!

Sorry for the late response Erin :) Andrea and I will be there :)

Hi Miphias,
We included 450mm eveas all around the house…

12 years12 yearsRathan & AndreaRathan & Andrea posted:
Andrea & Rathan's Atlantique adventure!

lol no because it looked pretty deep when under the alfresco. Only realised on the pic when standing further out that it looked really narrow lol...
spoke to SS mentioned that…

12 years12 yearsRathan & AndreaRathan & Andrea posted:
A & E's Panorama - Settling in... and LOVING it!

YAY finally!!! wow you even spoke to ur CS already lol! we only got in contact with our CS once the slab went down!

12 years12 yearsRathan & AndreaRathan & Andrea posted:
How to choose your OWN builder...

Great post Erin :)! you are so right when we went out looking at displays we didn't go out searching for customer service we went out…

12 years12 yearsRathan & AndreaRathan & Andrea posted:
The CARLISLE HOMES & SPECTRA General Information Thread

Hey S&P quick question how on earth do you know soooo much about Carlisle lol new display locations, awards etc...? do u know someone on the inside ;)

12 years12 yearsRathan & AndreaRathan & Andrea posted:
Garage Beam or Brickwork

Yep definitely agree with u there Joles! personally bicks give a far more complete look to the house though an expensive upgrade if not standard!

12 years12 yearsRathan & AndreaRathan & Andrea posted:
Termite Protection

Hi guys,
we are also getting a second termite protection treatment via a reticulated re-treatment system to the perimeter of the house... The builder originally tried to sting us with a…

12 years12 yearsRathan & AndreaRathan & Andrea posted:
A & E's Panorama - Settling in... and LOVING it!

WOW congrats! :D :D :D Bet that's the best news u've heard all week…

12 years12 yearsRathan & AndreaRathan & Andrea posted:
Andrea & Rathan's Atlantique adventure!

As the first stage of the FHOG was scheduled to finish last month I think most builders took on a lot of jobs and now trying to schedule everything accordingly...…

12 years12 yearsRathan & AndreaRathan & Andrea posted:
Andrea & Rathan's Atlantique adventure!

Thanks Erin :) now that you have the final drawings I'm assuming all is signed off? can't they give you an exact site start date yet?…

12 years12 yearsRathan & AndreaRathan & Andrea posted:
Andrea & Rathan's Atlantique adventure!

Thanks S&P it sure is Homestead Tan :) no we dont have a pivot door :( wish we could I absolutely love…

12 years12 yearsRathan & AndreaRathan & Andrea posted:
Andrea & Rathan's Atlantique adventure!

I think your right S&P went inside today and noticed the hob is around 1m high with a wider openning to urs. we dont mind the new look actually, cant…

12 years12 yearsRathan & AndreaRathan & Andrea posted:
Andrea & Rathan's Atlantique adventure!

well not sure if its exactly 1m but we did request the same type of cutouts as per the display in Tarneit.
Yeah we noticed you had the cutouts also, its…

12 years12 yearsRathan & AndreaRathan & Andrea posted:
Andrea & Rathan's Atlantique adventure!

Thanks guys!
We cant believe how fast these tradies are working there were literally like 10 or more tradies working on site this morning. yeah S&P they sure are the same…

Most Active Topics

More
Joined homeone
31 March 2009

Australia's largest home building and renovation
community with over 1.8 million posts

Home
Pros
Forum
Start a new topic
About
Advertise
Contact Homeone
Articles
All comments made express the views and opinions of the author and not the Administrators, Support nor Homeone Australia & New Zealand
© Homeone Australia & New Zealand All Rights Reserved ‎2001 - 2021

Australia's largest home building and
renovation community
Homeone
About

Terms
Privacy

Follow homeone on FacebookFollow homeone on Twitter
All comments made express the views and opinions of the author and not the Administrators, Support nor Homeone Australia & New Zealand
© Homeone Australia & New Zealand All Rights Reserved ‎2001 - 2021