Home
Pros
Forum
  • About
  • Register
  • Contact
InboxSent
MembersPros
WatchingStarredHistory
dulie
1,394 Posts
Gold Member

Follow

dulie

Joined 24 May 2016
Gold Member
Followers
2 d2 dduliedulie posted:
Metricon Metro 32 KDRB Bayside Melbourne

Tiles look great!

  ⋅  1
3 d3 dduliedulie posted:
Trinity Lux Q1 - Plantation Homes QLD

Well done, house looking great!

3 d3 dduliedulie posted:
Building with Metricon

Yup mines higher.

3 d3 dduliedulie posted:
Metricon Glendale 37+

Beautiful kitchen!!! =D

3 d3 dduliedulie posted:
My KDR Metricon Hampshire - Liberty - 45 Melb

Looking good! House looks awesome on the street!

4 d4 dduliedulie posted:
Building with Metricon

Yup same here. Saved a bucket load doing it post.

4 d4 dduliedulie posted:
KDR Metricon Liberty - Hampshire 45 QLD

Thanks everyone for your kind words =)

The cabinetry just goes on top of the carpet and screwed to the walls to be kept in place.

4 d4 dduliedulie posted:
Metricon Liberty 45 in Ryde NSW

Need you to break into there Q! I want to see some internal pics!!! =P

  ⋅  1
5 d5 dduliedulie posted:
Metricon Metro 32 Qld

Any progress is good progress!

5 d5 dduliedulie posted:
KDR Metricon Liberty - Hampshire 45 QLD

hahahaha thanks! I wouldn't mind that either, you learn so much along the way during a build.

5 d5 dduliedulie posted:
KDR Metricon Liberty - Hampshire 45 QLD

Cheers, yup we are very happy with the overall cost. Especially after the numbers M was giving.

5 d5 dduliedulie posted:
KDR Metricon Liberty - Hampshire 45 QLD

Yeah I added the bulk heads with M. I missed bedroom 3 & 4, should have put bulk heads in there too. Can't get them all.

5 d5 dduliedulie posted:
KDR Metricon Liberty - Hampshire 45 QLD

Yeah, we got the rid of the "study" and made it one big WIR. Plans on page 1.

5 d5 dduliedulie posted:
KDR Metricon Liberty - Hampshire 45 QLD

Yeah for sure! We are loving it. Doing all this with M no doubt the bill would have been double.

  ⋅  1
5 d5 dduliedulie posted:
KDR Metricon Liberty - Hampshire 45 QLD

90% of cabinetry done. Just waiting for stone in the laundry and walk in pantry, and my shoe rack hasn't been started yet.
Anyways, here's the pic spam!!!
Master WIR and Table


Bed…

  ⋅  6
6 d6 dduliedulie posted:
KDR Metricon Liberty - Hampshire 45 QLD

I'm doing it all privately. Unfortunately I'm in QLD so I can't help you with the contact =(

7 d7 dduliedulie posted:
Building the Denver 29 with Metricon

In regards to the tile pics, it appears that the silicone guy hasn't been through yet. There's always a small tolerance on the edges that will get covered up by…

  ⋅  1
7 d7 dduliedulie posted:
Building with Metricon

Yeah that just looks like poor rendering.

  ⋅  1
7 d7 dduliedulie posted:
KDR Metricon Liberty - Hampshire 45 QLD

Just returned from holidays, and here's some more cabinetry done in our sitting room =D

  ⋅  2
11 d11 dduliedulie posted:
Metricon Winchester 28- Plans and new contract date

Hopefully they don't keep you waiting too long =)

  ⋅  1
11 d11 dduliedulie posted:
Building Liberty 45 Vogue in Dee Why

wow that sux! some crazy sh1t going on with NSW Metricon!!

13 d13 dduliedulie posted:
Modified Bahama 50

Coming along nicely! We have oyster ceaserstone in our kitchen too, we love it, and I'm sure you'll love it too!

17 d17 dduliedulie posted:
Building with Metricon

Yes my auntie got floor boards upstairs in her build. But this was done post hand over, was a lot cheaper.

18 d18 dduliedulie posted:
Building the Metricon Doulton

Love the selection! It's gonna look great!!

18 d18 dduliedulie posted:
My KDR Metricon Hampshire - Liberty - 45 Melb

lol funny you should say that! Had the exact same conversation with the misses yesterday.

  ⋅  1
18 d18 dduliedulie posted:
SANUAKA DOULTON 56 WEMBLEY FACADE MELBOURNE

Why are you getting it rendered then?

20 d20 dduliedulie posted:
Metricon Metro 32 KDRB Bayside Melbourne

9 months still better than all the the 12 month plus builds that occur in NSW.

20 d20 dduliedulie posted:
Building with Metricon

This is one of the many reasons why we decided to do our tiles post hand over.

23 d23 dduliedulie posted:
Metricon Metro 32 Qld

Very nice!!!! Them timber ceilings!!!

More
Joined homeone
24 May 2016

Australia's largest home building and
renovation community
Homeone
About

Terms
Privacy

Follow homeone on FacebookFollow homeone on TwitterFollow homeone on Google+
All comments made express the views and opinions of the author and not the Administrators, Support nor Homeone Australia & New Zealand
© Homeone Australia & New Zealand All Rights Reserved ‎2001 - 2017